Pink Bobblehead Bunny

Saturday, 26 January 2013

ini sejarah kita...ape tu? siri 1

Views
~السلام عليكم~ ~~بسم الله الرحمن الرحيم~~
waalaikumussalam... :P

CP nak story kat ulls pasal program yang ana rasa beri ana impak yang....
umpama gunung tertimpa atas kepala...
nah.. besar sangat lah impak nye.. syez...

program ni anjuran kelab iqra UTM..
yang boleh join adalah budak2 usrah kelab ni je..

o.0 ? asal mcmtu CP? kata nak dakwah.. ajak lah ramai2..

cop2... let me story mory 1st.. nnti ulls faham lah.. (^^,)
INI SEJARAH KITA...

benda 1st yang mereka terap kan adalah siapa kita?
setelah otak kami diperah kering2,di jemur.. (tipu je k :P )

ni jawapan nye..
al-hujurat ayat 10
"Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat"

maka kita adalah semua yang beriman.. termasuk lah di palestin.kashmir,thailand, australia,london...
wah ramai nye...(^,^) 

lalu wujudlah benda ni.?????? macamne orang beriman itu ye???
(o.0)???

surah Al-Nahl ayat 71
"Dan Allah telah melebihkan sebahagian dari kamu atas sebahagian yang lain pada rezeki yang dikurniakanNya; dalam pada itu, orang-orang yang diberi kelebihan itu tidak mahu memberikan sebahagian dari kelebihan hartanya kepada hamba-hamba mereka, supaya orang-orang itu dapat sama mempunyai harta. Maka mengapa mereka tergamak mengingkari nikmat Allah itu dengan perbuatan syirik? "

fuh banyak hadis n ayat Al-Quran yang dapat..

kemudian di bawah tajuk manusia ini ibarat logaM..

ape persamaa kita ye..
logam x da daging pon CP oiyh.. xda darah..xda wajah cantik lagi anggun bergaya..(o.0)?
makin pelik CP ni...boink..boink...

ok2.. logam ni keras kan..kan kan...
tapi bila dibakar dgn api yang suhu tinggi n berterusan..
dia bleh dibentuk lagi kan..walaupon ia gan jadi laptop lah..cincin lah..
kereta lah.. tapi dia tetap logam kan..

"oh.. betol lah CP.....jadi?? ape kaitan nye?

ok2.. kaitan nye kita ni pembunuh(kejam nye contoh ni..haha )
baik sikit lah...kita ni penari dangdut... :P (kejam lagi hahaha) tapi kita tetap manusia kan..
event ape pon kita jadi..kita tetap manusia.. tetap juga hamba ALLAH kan... :)

nah CP bukan saja2 je k nak samakan kita dgn logam.. awat x kayu ke.. plastik ke.. ha same je kan..

cop2.. minum holick dulu (milo x leh..boikot)

hadis sahih
 "Manusia ibarat logam, terpilihnya mereka semasa jahiliyyah terpilih juga mereka semasa Islam, sekiranya mereka faham"

ok sekarang ni kita nak faham kan.. tapi....
faham yang macam mane ye???

nah keluar lagi hadis sahih...
“Sesiapa yang Allah mahukan kebaikan baginya, Dia (Allah) memberikannya kefahaman dalam Ad-Din”

tapi...(tapi lagi kan.. tepi lah pulak..:P )

“Maka sesiapa Yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam…” (Surah Al-An’am 6: 125)

kefahaman kita tentang agama bukan bermula dari akal.. sebab akal ini sangat terhad di pasaran~~~
eyh no..no..no..

listen..listen..listen when islam speak..:) :P \(^.^)/

kefahaman agama itu datang dari hati yang indah tu.. :) yang comel molek tu...
sebab??

akal boleh tahu perasaan? owh pasti tdak...
tapi hati tahu perasaan tu mcm mne kan..
ha cm tu lah analogi nye..

penerangan tentang hati...
tunggu..

banyak lagi ni.. tapi mata nak tutup sementara in shaa ALLAH..

jom sayang kita bercinta dgn ALLAH yang Maha Mencintai... dan bercinta dgn Rasulullah yang dah lama cintakan kita.. :) 

~moga kita mencintai ALLAH n Rasulullah melebihi sesuatu.. :) ~~

cop2.. jom lawati n silakan membeli shawl eizyan lycra.. :)
murah n mudah dipakai,xperlu gosok,xjarang lansung..menepati syariat.. :)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.404632952953452.93558.329988873751194&type=1