Pink Bobblehead Bunny

Sunday, 3 February 2013

i'm sexy and i know it..tapi...(o.0)?

Views
~السلام عليكم~ ~~بسم الله الرحمن الرحيم~~
waalaikumussalam..

apa kabar semua.. :P
hehehe saja nak formal sikit.. tp sikit je lah...


 hadis rasulullah SAW:
“Sesungguhnya Allah itu cantik dan Allah sukakan kecantikan.” (Hadis riwayat Muslim dan At-Tirmidzi)


CP stat dgn hadis ni..:)

CP wanna ask ulls..(listen....listen....listen...)
korang suka cantik x??

yang sampai laki x alih pandangan lah.. yang sampai dok usha korang kalau boleh nak no.tel korang..
(over tau (o.0') )

wanita = cantik.. /
wanita = fesyen /
yes..its true rite..

wanita mana yang x suka fesyen..
CP sgt2 suka fesyen..
semua fesyen CP dah try..(dr dulu sampai waktu CP brubah lah..)
fesyen yang sekarang ni dah x ikot dah.. :) :) :)

owh bukan nye sebab muslimah x boleh berfesyen..
tapi wanita x boleh berpakaian yang menarik perhatian..

sejujur nya CP ni suka mendahului fesyen..
contoh.."cermin mata besar yang x ada cermin...CP guna dulu kat U.. "
yup orang kutuk gak mula2..
sekarang ni ramai pulak yang pakai termasuk foreigner..
(@.@)

CP...abis tu sekarang ni xda ke perasaan membuak2 nak berfesyen tu.. asyik tgk CP berjubah, berkain,ber...ber,,ber,,, lah.. /(0.o)\

huargh!!! perasaan tu umpama gunung berapi yang nak kluarkan lava...
hahaah( hyperbola.)

CP suka pakai celak..sgt2 suka.. tapi bila nak pakai CP akan fikir...
"aku bukan untuk perhatian sang muslimin..aku xlayak ke syurga tapi aku bukan ahli neraka.."
secalit celak dunia.. mungkin seluruh badan ku akan di mamah api neraka..

oppss cop2..bukan cakap celak tu haram.. x2.. celak tu sunnah kan...
tapi wanita ni special sgt2.. wanita ni sgt2 cantik ALLAH cipta kan.. secalit celak dah menaik kan seri wanita..

bukan x bg nampak cantik.. tp biar lah natural (ini bagi diri CP lah)

CP camne pulak dgn eye shadow,blusher.lipstick??

hohohoh  0.o?
CP x pakai semua tu ye.. dr dulu hingga kini.CP pakai celak jerk...

dulu CP akan cari baju yang berjenama..(bila dok kat UTM)
harga?? x payah cakap lah..
seminggu habis rm500..mungkin sikit..(banyak giler seh..CP bkn anak datuk)

makan sekat janji baju meletop..hahah (jahiliyah sungguh)
baju ketat..S.. (sendat,small,seksa,sedih)
entah dah berapa kali langkah lah papa,arwah abang,n adek dekat dgn neraka..
ish2...

Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. Selangkah seorang isteri keluar rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga suaminya itu hampir ke neraka. 
-H.r Bukhari dan Muslim-


dan sbb tu lah CP cuba menutup aurat dgn sempurna...
CP sayang sgt2 keluarga CP kerana ALLAH...

fesyen muslimah kontemparori bg CP.. salah kot..
sbb banyak nya menarik perhatian.. baju labuh..
 tapi bahagian2 wanita saje yang ada tu kelihatan.. walaupon x mcm pakai saiz s.. tp still kelihatan..
itu bukan tutup aurat lg..

baju lengan panjang.. tapi nampak lah lengan yang halus... itu x tutup aurat lg...
salah juga..

tutup aurat means sembunyi..melindungi..

analogi...
korang main sembunyi2.. kat mane korang nak sorok?
belakang langsir yang jarang?
kat dalam selimut yang korang gulung2 kat badan korang tp nampak lah bentuk orang..
atau kat dalam almari...
yang legap(xtembus cahaya) yang x boleh nampak dr luar ada orang ke x..
camtu lah cara tutup aurat.. faham x eh? (@.@') pening skit eyh.. hehe.. :P

sbab ni lah CP x fikir fesyen sgt dah... :)
sikit2 tu adalah.. hehe..
tapi syariat lg.. in shaa ALLAH..

wanita yang berpakaian tetapi sama seperti telanjang (kerana pakaiannya tidak menutup aurat, nipis dan mendedahkan bahagian yang tidak sepatutnya dilihat bukan muhrim) dan wanita yang mudah dirayu dan juga suka merayu. Wanita tersebut tidak dapat masuk syurga, bahkan tidak dapat mencium bau syurga, padahal bau syurga itu dapat dicium dari jarak yang sangat jauh.” (Sahih Muslim) 

ALLAH.. cp x nak.. CP takut..CP nak jumpa ALLAH..

nak selalu jumpa ALLAH..
moga CP akan sentiasa istiqamah.. n ulls gak..
fikir2 lah ye sayang..
xberfesyen kat dunia yang sementara ni x pe..
jangan x berfesyen kat akhirat yang selama2nya.. :)

be the best muslimah.. :) ameen..

~flying without wings~ 
moga ALLAH S.W.T dan Rasulullah S.A.W lebih kita cintai melebihi sesuatu!


cameron highland 30/11/2012





 

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum..
cik kiah..cik piah..'WINK...WINK..' cik panda..
jom bebelkan cik panda (^^,)