Pink Bobblehead Bunny

Tuesday, 3 July 2012

ape aku nak DIA bagi lah weyh!!!!

Views
~السلام عليكم~~~بسم الله الرحمن الرحيم~~
jawab ok??
:face15: ebybody..setelah lama cik panda pikir2 cik panda nk kongsi2 pat choiyh lah gn ulls satu benda(satu ke?? x kot..byk2 bnda kot :P )

:face2: kenal x PEMBERI NIKMAT?? ye pandai!! ALLAH S.W.T... DIA lah yg memberi nikmat kat sekalian makhluk...

:face16: dulu wktu zaman jahiliyah.. cik panda selalu bebel2.. kenape lah ALAH ni xbg pape pon kat cik panda..
cik panda asyik rase susah je.. hati tak tenang je.. gn adek2 pon asyik nk gaduh je.
ngan mak.. ha anak derhaka ni... melawan je... air mata mak?? bkn setitik tp dah bertitik2 dah..
:face22: time tu.. ALLAH ni kenape.. xdgr ke doa cik panda??
ha wujudlah macam2.. ALLAH xadil lah.. kejam lah..

sekarang ALLAH bagi peluang kat cik panda buat kali keDUA... tok dekat dgn NYA..
:face47: nak cakap ALLAH jahat?? dalam berjuta2 orang.. ALLAH pilih kte sbagai hamba NYA.. kejam ke ALLAH ni?? kite mati nanti dah dpt syurga lah.. ALLAH xadil lg ke??

nafas, oksigen , mata, hidung , tangan.. ni nikmat ALLAH...
:face61: ala tau lah.. tp ape2 je lah cik panda ni.. dah sme kat dunia ni ALLAh ciptakan mmg ALLAH nye nikmat lah semua ni...

:59: ye lah tapi ulls sedar x.. ALLAH bg ape je yang korang x minta.. walaupon ulls jaoh dari ALLAH S.W.T.. DIA ttp bg nikmat yang secukupnya kat korang...

:face29: ALLAH sangat baik... bila kita dekat dgn NYA .. fuuhhh lagi lah semua yang kita nak DIA akn bg.. lambat atau cepat je...

:face7: aahh.. tipo lah cik panda ni... sye solat... tapi xda pon.. sy mntak 10thn lepas.. xdapat ape2 pon....

:17: ALLAH.. solat cm lipas kudung.... aurat x jaga.. pose x jaga... bacaan solat x jage.. kapel2...
buat benda2 haram.... mcm mne lah nak dapat..

:86: jaga hubungan dgn ALLAH.. maka DIA akn jaga kita..
contoh : benda ni jadi kat cik panda sendiri ok...
cik panda nak orang yang dpt bantu cik pnada dlm hal agama... n orang tu xkan wat cik panda dekati pada zina....
:26: ALLAH bg cik panda akk angkat... DIA bg cik panda orang yg menganggap cik panda anak...
DIA bg sahabat di FB.. yg igt kan cik panda tiap masa... ALLAHUKHBAR..

:36: ada lg.. hari tu cik panda nak sejadah baru n nak beli tafsir Al-Quran.. xdoa pon tapi terpikir... ALLAHUAKBAR.. ALLAH bg cik panda ape yg cik panda nk..
SM bg cik panda sejadah.. n bg pinjam tafsir Al-Quran.. ni baru cakap... blm doa...

:62: cik panda terpikir nk bersedekah kat anak yatim... ALLAHUAKHBAR.. ALLAH bg...
baru cik panda sedar.. roomate cik panda ank yatim...

:35: cik panda terpikir nak cari hadis.. sb da kawan cik panda cakap bace hadis boleh menghilangkan titik hitam kat hati.. ALLAHUAKHBAR...mak cik CP bg buku hadis...

:56: cik panda nak hand sock yang boleh tutup tapak tangan.. ALLAHUAKHBAR... banyak pulak kat kedai.. (apelagi cik panda borong lah byk2..hehe.. :P )

:m: nk pakai tudung labuh.. mak aiyh.. selendang cik panda yang selama ni cik panda pakai pendek2... da cara pemakaian agar ia jd labuh.. mane dpt tu semua?? ALLAH bagi...!!!

:face75: doa agar keluarga cik panda pon dapat nikmat iman mcm cik panda dpt.. ALLAH bg!!
menangis cik panda lihat perubahan.. ALLAHUAKHBAR... xda nimkat ALLAH yg dapat cik panda dustakan...

:57: nak roomate pon dapat nikmat iman yang sama... ALLAHUAKHBAR.. ALLAH bagi lah weyh!!!

nampak x?? jika kite dekat dgn ALLAH.. bukan doa.. tp yang terlintas kt fikiran ALLAH S.W.T da bagi...
kalau jauh dari ALLAH terlintas pape kat otak ni ALLAH nk bg tu lambat..doa pon lambat baru dapat..
ALLAH xkejam n x tidor.. DIA beri kita nikmat tanpa minta balasan...

:67: blog ni pon ALLAH bg.. cik panda nak cgt buat blog... akhir nya dapat buat.. blog ni nikmat ALLAH gk tau.. (^^,)

:face52: renungkan lah..layak kah kita peroleh nikmat NYA tanpa mengingati NYA??
sedangkan kita ni HAMBA tapi kita pulak minta2... banyak pulak tu..
ALLAH S.W.T bagi je ape yang kita minta..

:face47: patutkah kita hamba yang hina ini berbangga n berdabik dada dgn kurniaan yg ALLAH bg kat kite?? (amek kau,,falsafah tggi brader!!)

:face29: terlalu banyak nikamt yg ALLAH bg n TERLALU SEDIKIT amalan kite tok balas pemberian ALLAH..

:face59: hina nye kite... insaf lah sahabat.. marilah bersyukur atas semua nikmat ALLAH..
~~ moga kita mencintai ALLAH S.W.T 'n' Rasulullah melebihi cinta kita pada manusia ~~
maaf jika terkasar bahasa... ampuni patik yg hine ni ye2.. (^^,)
merapu kerapu dah cik panda ni.. :P


:e: flying sekarang!! (xnk flying 'dulu'..)

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum..
cik kiah..cik piah..'WINK...WINK..' cik panda..
jom bebelkan cik panda (^^,)