Pink Bobblehead Bunny

Monday, 16 July 2012

mana milik kita??

Views
~السلام عليكم~~~بسم الله الرحمن الرحيم~~
:c: waalaikumussalam... (tlg jwb kan tkt korg lupe nak jwb)
HAI ABYBODY!!!:face46:

:face12: topik yg cik panda nak potpet2 ni bermula dr lagu rabbani..
the tittle is..mana milik kita.~~~~

:face8: ha jawab2.. mana yang di atas bumi ni milik kita???

:face14: tangan?? kaki?? pokok durian?? laptop? BB? DSLR??
its not yours ok.. !!

:face34: tapi tu saya beli dgn duit saya lah cik panda...!!!

ye2.. mmg tu pakai duit ulls.. but2.. duit tu dtg dr mne???

:face7: bank lah.. dr gaji ktorng.. sengal lah cik panda ni!!

BETUL !! tapi ulls lupe eyh tu ALLAH yg bagi??
:face35: semua atas bumi ni ALLAH yg punye...
anak, suami, isteri,keluarga, meja, kerusi, sekolah, tanah,hujan...
:23::24::26::27::31::34::37::39::41::43::73::72::71::70::97::96::69::95::94::93::89::60::59::55::53::51::50::121::126::108::90::63:

ha n ni semua ALLAH punye lah...
kite ni perlaksana je.. kita ni PINJAM saje...

:face46: bukti??? ye2 je cik panda.. mne da pinjam.. saya beli ok.. xda library tok rumah,kereta o sme2 ni.. tipu!!

:face40: orang kaya boleh miskin... (ALLAH dah amek balik harta yg DIA pinjam kan)

keluarga ada yg meninggal (ALLAH dah ambil kembali manusia itu)...

orang yang sayang kite .. tibe2 jd benci.. ..( ALLAH dah ambil kasih syg yg korang pinjam tu.. )

HP, laptop.. rosak / hilang.. ha tu ALLAH dah amek balik nikmat yg DIA bg pinjam kat ulls...

:face27: betul lah!!!

ha tau x pe nek jah oiyt..
so ingat jika kite nak berlagak dgn harta benda yang kita ada....

ingat!! itu hanya pinjaman..bila2 ALLAH akn amek balik ok...
xda guna nye nak berlagak ok...:face26:


:e: flying dulu..
~~moge kite mencintai ALLAH S.W.T n Rasulullah S.A.W melebihi cinta pada manusia~~

2 comments:

  1. salam...cntiknye blog eh?? nti boleh ajar kak dayang cmana nk wat blog indah bseri eh???

    ReplyDelete
  2. blh aje kak dayang :) kite pon belajar kat blog orang.. :P

    ReplyDelete

assalamualaikum..
cik kiah..cik piah..'WINK...WINK..' cik panda..
jom bebelkan cik panda (^^,)